пʼятниця, 20 серпня 2021 р.

ГОТОВНІСТЬ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ ДІТЕЙ З ОСОБЛИВИМИ ОСВІТНІМИ ПОТРЕБАМИ ДО ВЗАЄМОДІЇ В УМОВАХ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ.



 


   В умовах інклюзивної освіти  діти з ООП, які навчаються спільно зі звичайними дітьми, прогнозуються індивідуальні освітні цілі, що відповідають їхнім особливим освітнім потребам і можливостям; проектуються необхідні умови і підтримка; вибудовується командна стратегія супроводу дитини. Учасниками цієї команди є і батьки дитини з ООП. Зусилля педагогів будуть ефективними за умови, коли вони мають підтримку з боку батьків. У інклюзивну освітньому процесі зростає значимість співпраці педагогів, фахівців і батьків з метою узгодження цілей і завдань, що вирішуються ними, пріоритетів в процесі розвитку дитини, а в подальшому - планування узгоджених дій і методик в роботі з ним.

 

       Батьки, отримавши широкі можливості вибору освітньої простору, форми отримання освіти дитиною, визначення освітнього маршруту і програми навчання, отримають і велику відповідальність. Наскільки успішно дитина зможе навчатися в закладах освіти, залежить, в тому числі, і від рівня педагогічної компетентності батьків; від їх активності, від встановлення конструктивної взаємодії, співпраці між батьками і фахівцями освітніх закладів.

Співпраця визначає такий тип взаємодії, який спрямований на отримання результату, в максимально можливій мірі задовольняє потреби всіх учасників. Сьогодні найбільш актуальна модель співпраці з батьками може бути виражена у вигляді тріади «розуміння - підтримка-спільні дії ».

        В умовах інклюзивної освіти батьки, педагоги та фахівці мають стати співавторами в побудові перспектив і реалізації освітнього маршруту дитини.

       Психологія батьків дітей з ООП має свої особливості і породжує завдання як для педагогів, так і для фахівців психолого - педагогічного супроводу. Народження дитини з порушеннями в розвитку або інвалідністю часто стає причиною дезадаптації всієї сім'ї, викликає серйозні емоційні переживання, порушує  гармонію життя сім'ї. Прийнявши діагноз дитини, впоравшись з дисфункціональними симптомами, батьки здатні розглянути процес розвитку і освіти дитини спокійніше, більш конструктивно підійти до взаємодії з педагогами щодо освіти дитини. Таким чином, батьки дітей з ООП потребують допомоги та підтримки, в тому числі психотерапевтичної, спрямованої на  зниження у них рівня психоемоційного напруження, запуску конструктивних змін, формування в якості ведучої установки: «Необхідно досягти якомога більшого там, де це можливо».

 

       Підтримка батьків дітей з ООП також пов'язана з їх навчанням і освітою з метою формування знань про особливості дитини, обумовлених наявними порушеннями, формуванням умінь використовувати знання для побудови взаємодії з дитиною, формуванням батьківської компетентності.

Навчання батьків можливо за трьома напрямками:

- навчання батьків як вихователя;

- навчання батьків як вчителя своєї дитини;

- навчання батьків як союзника, партнера.

 Окремий напрямок підтримки батьків дітей з ООП передбачає собою допомогу в зміні типу батьківського ставлення до дитини, корекцію стилю дитячо-батьківських відносин .

 


Немає коментарів:

Дописати коментар

ІНДИВІДУАЛЬНІ УРОКИ ОНЛАЙН ЗУСТРІЧЕЙ

2-А 3 -А      5 -Б 7-Б 9-Б