середа, 3 лютого 2021 р.

РОЛЬ БАТЬКІВ У ВПРОВАДЖЕННІ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ

 

ПЕРЕВАГИ ІНКЛЮЗИВНОЇ ОСВІТИ ДЛЯ БАТЬКІВ

  • родини дітей з особливими освітніми потребами можеть отримувати підтрмку з боку інших батьків;
  • розуміння, у чому розвинок їх дітей є типовим й у чому антитиповим;
  • активна участь у процесі навчання і виховання дітей з ООП;
  • батьки стають частиної шкільнох спільноти.
На думну вчених існує три фактори, які допомагають школі залучити батьків до активної участі в ухваленні всіх рішень, що стосуються дитини:
  1. сприятлива атмосфера, коли педагогічних колектив дружньо налаштований і допомагає в усьому;
  2. постійне двостороннє спілкування між родиною дитини та школою;
  3. сприйняття батьків як колег.
ДЛЯ ПЕДАГОГІВ ПРАКТИКА, ОРІЄНТОВАНА НА СІМ'Ю , ОЗНАЧАЄ:
  • визначення цілей і шляхів їх досягнення, погодження із родинами;
  • це підвищує вирогідність отримання бажаних результатів, впевненість і компетентність, здатність батьків і родичів ухвалювати рішення стосовно їхньої дитини та всієї родини;
  • педагоги мають бути підготовлені до роботи з усіма членами родини.
Водночас і батьки можуть бути готовими до співпраці за школою. Доведено: батьки беруть участь у освіті своїх дітей, коли переконані, що можуть бути залученими до цієї важливої роботи. Коли відчувають, що можуть бути корисними для дитини, Коли усвідомлюють, що школа спонукає їх до залучення.
Саме ці фактори найважливіші в усвідомленні батьками своєї ролі та власної ефективності. Так, наприклад, ступінь задоволення бітьків включенням їхніх дітей у загальноосвітній простір безпосередньо пов'язаний із розумінням школою особливостей порушень розвитку дітей та їхніх потреб, а також із мірою здійнення пристосувань середовища, з готовністю школи працювати з батьками. 

Батьки проводять із своїми дітьми найбільше часу і знають іх краще за інших, Можна сказати, що батьки - експерти з питань, що стосуються їхніх дітей. Педагоги ж - експерти з  питань розвитку та освіти дітей у цілому. Коли батьки та вчителі активно співпрацюють, їхні знання та ресурси подвоюються, що справляє загальний позитивний вплив на розвиток дитини.

ЗАЛУЧЕННЯ БАТЬКІВ

Один з найефективніших способів залучення батьків до навчально-виховного процесу - запросити їх до класу. це дає їм змогу ознайомитися із сучасними стратегіями роботи з дітьми, які вони потім зможуть використовувати вдома. Деякі батьки самі охоче приєднуються до занять з дітьми у класі, іншим для цього потрібна певна допомога. Працівники школи мають скерувати дії батьків, ефективно використовувати їхню присутність.
Зустрічаючи членів родини у класі, учитель може вручати їм персональні листи з конкретними вказівками, щоб не витрачати час на пояснення. Важливо не забувати в той чи інший спосіб висловлювати вдячність членам родин, які допомагають налагоджувати успішну роботу у класі.

Отже, у школах мають визнавати батьків дітей з особливими освітніми потребами як партнерів та опиратися на принципи педагогічної діяльності орієнтованої на інтереси сім'ї, а саме:
  • регулярний обмін з батьками повною та неупередженою інформацією стосовно їхніх дітей;
  • заохочення і створення умов для взаємодії підтримки батьків;
  • розуміння унікальності кожної сім'], повага до різних методів навчання та виховання дітей, що застосовуються батьками;
  • розуміння й урахування потреб дітей під час навчальних та інших програм.

Немає коментарів:

Дописати коментар

ІНДИВІДУАЛЬНІ УРОКИ ОНЛАЙН ЗУСТРІЧЕЙ

2-А 3 -А      5 -Б 7-Б 9-Б